Короткий опис(реферат):
У статті досліджено сутнісні характеристики військово-цивільних адміністрацій, що
були утворені під час проведення антитерористичної операції на територіях Донецької
та Луганської областей та військових адміністрацій, які були утворені у зв’язку із веденням правового режиму воєнного стану на території України.
Зазначено, що антитерористична операція на територіях Донецької та Луганської областей, операція об’єднаних сил, війна в Україні та ведення правового режиму воєнного стану призвели до необхідності вжиття
заходів для належної організації діяльності
місцевих органів державної влади та органів
місцевого самоврядування та створення тимчасових державних органів – військово-цивільних та військових адміністрацій.
Розглянуто особливості здійснення публічного адміністрування військово-цивільними
та військовими адміністраціями. Виділено та розглянуто сутнісні характеристики військово-цивільних та військових адміністрацій, а саме: дуалістичну природу, тимчасовий характер діяльності, особливості керівництва, спрямування, координації і контролю за їх діяльністю, перелік повноважень, право на тимчасове обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина, а також прав і законних інтересів юридичних осіб.
Зроблено висновок, що поява у системі суб’єктів публічного адміністрування таких тимчасових державних органів як військовоцивільні та військові адміністрації свідчить
про те, що ця система не є сталою і може змінюватися залежно від зовнішніх та внутрішніх факторів, враховувати обставини, що відбуваються в державі. Як суб’єкти публічної адміністрації військово-цивільні та військові адміністрації є відокремленими частинами єдиної функціональної системи суб’єктів публічного адміністрування, що мають відповідний правовий статус, який визначається законами, наділені повноваженнями з ухвалення публічних владних рішень і реалізують публічний інтерес.
Суть розробки, основні результати:
The article examines the essential characteristics of the military-civilian administrations,
that were established during the anti-terrorist operation in the territories of Donetsk and Luhansk regions and military administrations that were established in connection with the legal regime of martial law in Ukraine.
It is noted that the anti-terrorist operation in the territories of Donetsk and Luhansk regions, the joint forces operation, the war in Ukraine and the legal regime of martial law have led to the need to take measures for the proper organisation of activities of local public authorities and local self-government and the establishment of temporary public authorities – civil-military and military administrations.
The peculiarities of public administration by civil-military and military administrations are considered. It is identified and considered the essential characteristics of military-civilian and military administrations, namely, their dual nature, temporary nature of activity, specific features of management, direction, coordination and control over their activities, the list of powers, the right to temporarily restrict constitutional rights and freedoms of a person and a citizen, as well as the rights and legitimate interests of legal entities.
It is concluded that the emergence of such temporary state authorities as military-civilian
and military administrations in the system of public administration entities indicates that this
system is not stable and may change depending on external and internal factors, and may
take into account the circumstances occurring in the State. As public administration entities,
military-civilian and military administrations are separate parts of a single functional system
of public administration entities which have the appropriate legal status determined by laws
and are vested with the authority to make public power decisions and implement the public
interest.