Короткий опис(реферат):
Навчання правничому професіоналізму та етиці є життєво важливою частиною будь-якої навчальної програми юридичної освіти. Студенти-юристи повинні
усвідомлювати важливість того, ким вони є як юристи і що повинні робити для
набуття необхідних навичок майбутнього
юриста-професіонала. Тому саме для підвищення рівня практичних знань, умінь і
навичок студентів-юристів, їх навчання у
дусі дотримання і поваги до принципів
верховенства права, справедливості тощо
на базі вищих навчальних закладів III-IV
рівнів акредитації юридичного профілю
створюються і діють юридичні клініки.
Доступ до правової допомоги є ключовим критерієм для забезпечення доступу
до правосуддя. Є типові проблеми, з
якими стикаються різні особи, які потребують юридичної допомоги. Юридична
допомога дозволяє людям зрозуміти та
реалізувати свої права та може допомогти усунути настання небажаних
наслідків.
Юридичні клініки є зразком формування правничого професіоналізму, цінностей та етики юриста, зразком для наслідування в юридичній практиці як повинен поводитися практикуючий юрист і
який внесок може зробити для покращення справедливості у суспільстві. Саме
юридичні клініки роблять студентів
більш активнішими, допомагають на
практиці побачити як діють правові норми. В юридичних клініках студентиюристи займаються юридичною практикою під наглядом керівника-практика в
умовах, що покликані допомогти закріпити на практиці отримані знання і досягнути доскональності на практиці.
Саме запровадження клінічної юридичної освіти як способу подолання розриву між теорією і практикою призвело
до визнання юридичних клінік найкращими формами здобуття освіти, які
мотивують студентів до розвитку почуття професіоналізму, етики, соціальної
відповідальності, сприйняття демократії
та верховенства права.
Водночас однією з проблем, з якою
стикаються як юридичні клініки в
Європі, так і європейська мережа клінічної юридичної освіти, є необхідність
розробки стандартів для юридичних
клінік Європи загалом.
Надаючи можливість закріпити на
практиці теоретичні знання, юридичні
клініки стали не лише формою навчання,
але й формою забезпечення реалізації
права на правову допомогу у багатьох
країнах світу.
Суть розробки, основні результати:
Abstract
Training the legal professionalism and
ethics is a vital part of any educational
program in legal education. Law students
must be aware of the importance of who
they are as lawyers and what they must do
to acquire the necessary skills of the future
professional lawyer. That is why legal
clinics are formed and operate on the basis
of higher educational institutions of III-IV
levels of legal profile accreditation to
increase the level of practical knowledge,
abilities and skills of students-lawyers,
their training in the spirit of observance
and respect to the principles of the rule of
law, justice, etc.
Access to legal aid is a key criterion for
ensuring access to justice. There are
typical problems faced by various
individuals who need legal help. Legal aid enables people to understand and exercise
their rights and can help prevent unwanted
consequences. Legal clinics are an
example of the formation of legal
professionalism, values and ethics of a
lawyer, an example of the investigation in
the legal practice of how a lawyer should
behave and what contribution can be made
to improve justice in society. The legal
clinics make students more active and help
in practice to see how legal norms work. In
legal clinics, law students engage in legal
practice under the supervision of the head
lawyer in conditions that are designed to
help consolidate the obtained knowledge
and achieve perfection in practice.
It was the introduction of clinical legal
education as a way of bridging the gap
between theory and practice that led to the
recognition of legal clinics as the best
forms of education that motivate students
to develop a sense of professionalism,
ethics, social responsibility, perception of
democracy and the rule of law.
At the same time, one of the problems
facing both legal clinics in Europe and the
European network of clinical legal
education is the need to develop standards
for legal clinics in Europe in general.
By providing an opportunity to
consolidate theoretical knowledge in
practice, legal clinics have become not
only a form of study but also a form of
ensuring the realization of the right to legal
aid in many countries of the world.
Keywords: legal clinics, clinical legal
education, legal aid, free legal aid, access
to justice, rule of law