У тезах українські природно-кліматичні умови, в цілому оптимальні для людського організму, у поєднанні із вживанням природних мінеральних вод, використанням спеціальних дієт, масажних і лікувальних заходів можуть бути конкурентоспроможними на ринку надання медичних послуг. Якщо сюди додати традиції медичних українських шкіл хірургії, онкології, кардіології та ін., відносно невисоку ціну стоматологічних і гінекологічних лікарських послуг за достатньо високої якості, то для державного стимулювання суб’єктів медичного туризму навіть використання значних фінансових ресурсів не потрібне. Для цього достатньо переможного завершення війни із автоматичним забезпеченням безпеки іноземним та українським медичним туристам вкупі із інформаційною або медійною підтримкою українських суб’єктів медичного туризму. Видається, що таке завдання може бути покладено на торгово-промислові палати. Держава може стимулювати активність діяльності суб’єктів медичного туризму не лише використовуючи фінансову підтримку. Засобами підтримки є й інші засоби регулюючого впливу держави на діяльність суб’єктів господарювання, невеличка частка яких названа у частині другій статті 12 Господарського кодексу України. Вказано, що значним засобом підтримки суб’єктів медичного туризму, які надають якісні медичні послуги, є чітке застосування ліцензування із ефективним контролем дотримання ліцензійних умов та виведенням із ринку суб’єктів, не здатних забезпечити надання якісних медичних послуг.
In theses, the Ukrainian natural and climatic conditions, which are generally optimal for the human body, in combination with the use of natural mineral waters, the use of special diets, massage and treatment measures can be competitive in the market of providing medical services. If we add to this the traditions of Ukrainian medical schools of surgery, oncology, cardiology, etc., the relatively low price of dental and gynecological medical services for sufficiently high quality, then even the use of significant financial resources is not necessary for state stimulation of medical tourism entities. For this, a victorious end to the war with automatic provision of security to foreign and Ukrainian medical tourists, together with informational or media support of Ukrainian medical tourism entities, is sufficient. It seems that such a task can be entrusted to the chambers of commerce and industry. The state can stimulate the activity of medical tourism subjects not only by using financial support. The means of support are other means of regulatory influence of the state on the activities of economic entities, a small part of which is named in the second part of Article 12 of the Economic Code of Ukraine. It is indicated that a significant means of supporting medical tourism entities that provide high-quality medical services is the clear application of licensing with effective control over compliance with licensing conditions and the withdrawal from the market of entities that are unable to provide high-quality medical services.