У контексті даного напряму досліджень нас цікавлять НЗ «елітного» типу як такі, що зможуть «відібрати» хоча б вітчизняних «VIP-студентів» у зарубіжних конкурентів. Поділ НЗ на «еліт» та «економ» клас має схожість із поділом підприємств на малі та великі. І ті й інші повинні бути у кожній країні та світовій господарській системі; на малі припадає приблизно 80% зайнятих і 20% ВВП. Проте у жодній нормальній країні малий і великий бізнес не протиставляється один іншому, оскільки суб’єкти кожного із них виконують різні завдання. Так само відбувається й у сфері освіти. НЗ «еліт» та «економ» класів орієнтуються на власний сегмент ринку і не є яскраво вираженими прямими конкурентами. Проте перші мають стратегічне завдання – якісно конкурувати із зарубіжними НЗ та забезпечувати незалежність та захист національної економіки від зарубіжних суб’єктів господарювання. А одним із ефективних засобів захисту тут виступає наявність якісної сучасної майнової бази.
Educational Institutions "elite" type can "take away" even domestic «VIP-students" at foreign competitors. The division of educational institutions into "elite" and "economy" class is similar to the division of companies on small and large. Both are to be in each country and the world economic system; small to account for about 80% of employment and 20% of GDP. Educational Institutions "elite" and "economy" class are guided by its own segment and is not pronounced direct competitors. However, the first strategic goal - qualitatively to compete with foreign competitors and to ensure independence and protect the national economy from foreign entities. And one of the most effective protection means here is the availability of high-quality modern property base.