Короткий опис(реферат):
У тезах доповіді вказано на тенденцію відсутності спеціалізованого регулювання економічних відносин країнами з автократичним управлінням та недорозвиненою економікою, а також на помилку українського законодавця стосовно скасування чинності Господарського кодексу України.
Зазначено, що при наступному нормопроєктуванні учасникам цих процесів треба буде проявляти гнучкість, аналітичні і прогностичні здібності. Законодавство України і політичний естеблішмент є досить мінливими. Тому і розвиток правового забезпечення повоєнної економіки може багаторазово змінитися. Не виключенням може бути повернення у новій формі кодифікованого акта господарського законодавства. Він може отримати назву «Економічного кодексу України» або «Кодексу з регулювання відносин в економіці». Наповнення буде більшим за сферами і галузями, діяльність у яких підлягатиме регулюванню, а самі норми меншими за обсягами – проте чіткішими з однозначним змістом. Використання цих норм практиками буде зручнішим. Багатоманітність при виборі організаційно-правової форми суб’єктів економічної (господарської) діяльності буде одним із найперших принципів, рівно як і рівність форм власності із розгалуженими видами правових режимів майна. Сучасне правопроєктування має спиратися на наукові дослідження і враховувати також окремі особливості тих видів діяльності, видів суб’єктів, видів майна, видів договорів, видів правового режиму майна, видів засобів регулюючого впливу держави на діяльність суб’єктів господарювання, які сьогодні виключені з правового поля.
Суть розробки, основні результати:
The report's theses point to the trend of the lack of specialized regulation of economic relations by countries with autocratic governance and underdeveloped economies, as well as the mistake of the Ukrainian legislator regarding the abolition of the Economic Code of Ukraine. It is noted that during the next normative drafting, participants in these processes will need to show flexibility, analytical and predictive abilities. The legislation of Ukraine and the political establishment are quite changeable. Therefore, the development of the legal support of the post-war economy may change many times. The return of a codified act of economic legislation in a new form may not be an exception. It may be called the "Economic Code of Ukraine" or the "Code on the Regulation of Relations in the Economy". The content will be larger in terms of areas and industries, the activities of which will be subject to regulation, and the norms themselves will be smaller in volume – but clearer with unambiguous content. The use of these norms by practitioners will be more convenient. Diversity in choosing the organizational and legal form of economic (business) entities will be one of the first principles, as well as equality of ownership forms with extensive types of legal regimes of property. Modern law drafting should be based on scientific research and also take into account the individual features of those types of activities, types of entities, types of property, types of contracts, types of legal regime of property, types of means of regulatory influence of the state on the activities of economic entities, which are currently excluded from the legal field.