Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Теремецький, Владислав Іванович
dc.contributor.author Teremetskyi, Vladyslav
dc.date.accessioned 2024-04-23T06:58:53Z
dc.date.available 2024-04-23T06:58:53Z
dc.date.issued 2022-02-03
dc.identifier.citation Теремецький В. І. Проблеми взаємодії органів суддівського врядування. Актуальні проблеми правознавства. 2022. № 2 (30). С. 77–85. https://doi.org/10.35774/app2022.02.077 uk_UA
dc.identifier.issn 2524-0129
dc.identifier.uri http://appj.wunu.edu.ua/index.php/appj/article/view/1383/1430
dc.identifier.uri https://repository.ndippp.gov.ua/handle/765432198/877
dc.description The implementation of the judicial reform from the time of the declaration of Ukraine’s independence until present period of time has been determined by the global tendencies of Ukraine’s integration into the EU and the world community, by the improvement of legislation in accordance with European and international standards, as well as by the construction of an effective and independent judicial system. It has been substantiated that the key principles in the system of checks and balances are interaction, interdependence, mutual control and mutual penetration. It has been emphasized that issues of the interaction between judicial authorities and subjects of the legislative initiative is of great importance taking into account the special place and role of such authorities. Analysis of the current legislation demonstrates that such interaction primarily takes place in the law-making process. It has been proved that the effectiveness of applying mandatory advisory conclusions of the High Council of Justice is currently the most relevant issue. It has been established that the parliament often does not take into account the recommendations of the High Council of Justice contained in its conclusions, which leads to a long-term process of declaring certain provisions of laws as unconstitutional ones. It has been stated that it is necessary to amend the Regulations of the Verkhovna Rada of Ukraine and the High Council of Justice in order to improve the mechanism of interaction between them. Those Regulations should establish the provisions on the results of the parliament’s consideration of mandatory advisory conclusions and acts of response – notification about the results of consideration and the reasons for applying (or not applying) the recommendations outlined in the conclusions. Besides, the High Council of Justice can be effectively involved in the examination of draft laws on the formation, reorganization or liquidation of courts, the judicial system and the status of judges, as well as the creation of a special agency. uk_UA
dc.description.abstract Реалізація судової реформи з часів проголошення незалежності України й до сьогодні зумовлена глобальними тенденціями інтеграції України до ЄС та світового співтовариства, вдосконаленням законодавства відповідно до європейських та міжнародних стандартів, а також побудови ефективної та незалежної судової системи. Обґрунтовано, що в системі стримувань і противаг ключовими засадами є взаємодія, взаємозалежність, взаємний контроль та взаємне проникнення. Підкреслено, що з урахуванням особливого місця і ролі органів суддівського врядування вагомого значення набувають питання їх взаємодії із суб’єктами законодавчої ініціативи. Аналіз чинного законодавства свідчить, що така взаємодія відбувається насамперед у законотворчому процесі. Доведено, що сьогодні найбільш актуальним є питання ефективності застосування обов’язкових для розгляду консультативних висновків Вищої ради правосуддя. Встановлено, що часто парламент не враховує рекомендації Вищої ради правосуддя, які містяться у її висновках, що призводить до довготривалого процесу визнання неконституційними окремих положень законів. Вказано, що для удосконалення механізму взаємодії Верховної Ради України та Вищої ради правосуддя необхідно внести зміни до регламентів цих суб’єктів, в яких потрібно закріпити положення про результати розгляду парламентом обов’язкових консультативних висновків та акти реагування – повідомлення про результати розгляду та причини застосування (чи не застосування), викладені у висновках рекомендацій. Крім того, Вища рада правосуддя може ефективно залучатися до експертизи законопроектів з питань утворення, реорганізації чи ліквідації судів, судоустрою і статусу суддів та створення спеціального органу. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Західноукраїнський національний університет uk_UA
dc.relation.ispartofseries Випуск 2 (30) 2022;
dc.subject органи суддівського врядування uk_UA
dc.subject суб’єкти законодавчої ініціативи uk_UA
dc.subject Вища рада правосуддя uk_UA
dc.subject Вища кваліфікаційна комісія суддів uk_UA
dc.subject взаємодія uk_UA
dc.subject консультативний висновок uk_UA
dc.subject експертиза законопроектів uk_UA
dc.subject законотворчий процес uk_UA
dc.subject judicial authorities uk_UA
dc.subject subjects of legislative initiative uk_UA
dc.subject High Council of Justice uk_UA
dc.subject High Qualification Commission of Judges uk_UA
dc.subject interaction uk_UA
dc.subject advisory opinion uk_UA
dc.subject examination of draft laws uk_UA
dc.subject law-making process uk_UA
dc.title Проблеми взаємодії органів суддівського врядування uk_UA
dc.title.alternative Problems of Interaction Between Judicial Authorities uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.doi 10.35774/app2022.02.077
dc.identifier.udc 35.072/351.87:342.59


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу