Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Теремецький, Владислав Іванович
dc.contributor.author Дуліба, Євгенія Володимирівна
dc.contributor.author Teremetskyi, Vladyslav
dc.contributor.author Duliba, Yevheniia
dc.date.accessioned 2023-11-26T10:18:36Z
dc.date.available 2023-11-26T10:18:36Z
dc.date.issued 2023-09-25
dc.identifier.citation Дуліба Є.В., Теремецький В.І. Особливості функціонування інституту префектів у Франції, Італії та Румунії: досвід для України. Журнал східноєвропейського права. 2023. № 113. С. 94–105. https://doi.org/10.5281/zenodo.8361269. URL: https://easternlaw.com.ua/wp-content/uploads/2023/08/duliba_teremetskyi_113.pdf uk_UA
dc.identifier.issn 2409-6415
dc.identifier.uri https://easternlaw.com.ua/wp-content/uploads/2023/08/duliba_teremetskyi_113.pdf
dc.identifier.uri https://repository.ndippp.gov.ua/handle/765432198/766
dc.description Abstract The authors have analysed the legislation of France, Italy, and Romania in terms of fixing the main tasks, functions and powers of the prefects’ institute. It is noted that in these states prefects perform a fundamental role in relations between the state and local governments, they are social intermediaries. In France, meanwhile, the activities of prefects depend not only on the legal framework but also on an adequate institutional structure, procedures and relations; in Italy - there are permanent conferences consisting of representatives of territorial executive authorities and local governments to facilitate the exercise of the powers of prefects. At such conferences, local problems are solved with the involvement of as many interested entities as possible to discuss and find the optimal solution to this issue; in Romania, the minister coordinating the prefect's institution may propose for the government to revoke the prefect's order if he believes that it is illegal or unreasonable. We believe that this experience can be useful for Ukraine. It is concluded that in the considered foreign states, the role of prefects mainly lies not only in representing the interests of the state at the local level, coordinating the activities of territorial authorities of state power and control and supervisory powers for local self-government authorities, as provided for in the draft law of Ukraine dated 30.10.2020 No. 4298. However, the most important function of prefects is social mediation between the state and local governments, which can unite everyone to find a consensus solution or a balance between ensuring the interests of the state and the interests of local governments. In addition, the prefects in France, Italy and Romania are those guarantors of local democracy who care about public interests, promote the rights, freedoms and legitimate interests of human and citizens, and business entities, as well as solve problems of local selfgovernment authorities, are guarantors of partnership cooperation between the state and local self-government authorities. Keywords: local authorities of executive power, authorities of local self-government, authorities of state power, institute of prefect, representative of state, public administration, administrative services, administrative supervision of local authorities’ activities. uk_UA
dc.description.abstract Авторами проаналізовано законодавство Франції, Італії та Румунії в частині закріплення основних завдань, функцій та повноважень інституту префектів. Зазначено, що в цих країнах префекти виконують фундаментальну роль у відносинах між державою та органами місцевого самоврядування, є соціальними посередниками. При цьому у Франції діяльність префектів залежить не лише від правової бази, але й від адекватної інституційної структури, процедур та відносин; в Італії – для сприяння виконання повноважень префектів функціонують постійно діючі конференції, що складаються із представників територіальних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, та на якій вирішуються проблеми місцевого значення із залученням якомога більшої кількості зацікавлених суб’єктів до обговорення та пошуку оптимального рішення цього питання; в Румунії – міністр, який координує інститут префекта, може запропонувати уряду скасувати наказпрефекта, якщо він вважає, що той є незаконним або необґрунтованим. Вважаємо, що цей досвід може бути корисним для України. Зроблено висновок, що у розглянутих зарубіжних країнах роль префектів здебільшого полягає не лише у представництві інтересів держави на місцевому рівні, здійсненні координаційної діяльності територіальних органів державної влади та контрольно-наглядових повноважень за органами місцевого самоврядування, як це передбачено у законопроєкті України від 30.10.2020 № 4298. Однак найважливішою функцією префектів є соціальне посередництво між державою і органами місцевого самоврядування, що здатні об’єднати всіх для того, щоб знайти рішення консенсусу або баланс між забезпеченням інтересів держави та інтересів органів місцевого самоврядування. До того ж префекти у Франції, Італії та Румунії є тими гарантами місцевої демократії, які дбають про публічні інтереси, сприяють реалізації прав, свобод і законних інтересів людини і громадянина, суб’єктів підприємницької діяльності, а також вирішенню проблем органів місцевого самоврядування, є гарантами партнерської співпраці держави з органами місцевого самоврядування. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher ПВНЗ «Університет сучасних знань» uk_UA
dc.relation.ispartofseries 2023 / № 113;
dc.subject місцеві органи виконавчої влади uk_UA
dc.subject органи місцевого самоврядування uk_UA
dc.subject органи державної влади uk_UA
dc.subject інститут префекта uk_UA
dc.subject представник держави uk_UA
dc.subject публічне адміністрування uk_UA
dc.subject адміністративні послуги uk_UA
dc.subject адміністративний нагляд за діяльністю органів місцевого самоврядування uk_UA
dc.title Особливості функціонування інституту префектів у Франції, Італії та Румунії: досвід для України uk_UA
dc.title.alternative Features of the Functioning of the Prefects’ Institute in France, Italy, and Romania: Experience for Ukraine uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.doi https://doi.org/10.5281/zenodo.8361269
dc.identifier.udc 342.25(477+100)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу