dc.contributor.author |
Давидова, Наталія Олександрівна |
|
dc.contributor.author |
Davydova, Nataliya O. |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-01T08:47:36Z |
|
dc.date.available |
2022-08-01T08:47:36Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-15 |
|
dc.identifier.citation |
Давидова Н.О. Сучасні тенденції розвитку освітнього права // Публічне право. 2019. – 1 (33). - C. 64-72. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2306-9082 |
|
dc.identifier.uri |
https://repository.ndippp.gov.ua/handle/765432198/374 |
|
dc.description.abstract |
The article analyzes different approaches to the understanding of education law: 1) as an academic discipline, 2) as legal science, 3) as a branch of legislation, 4) as a branch of law. On the one hand, the system of law is a stable and conservative construct that has been developed to its present state over long period of time: it resists random addition of new elements. On the other hand, it can still evolve and develop new branches, for example of educational legislation. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті аналізуються різні підходи до розуміння освітнього права: 1) як навчальної дисципліни, 2) як юридичної науки, 3) як галузі законодавства та 4) як галузі права. З одного боку, система права є доволі сталою, перевіреною часом конструкцією, яку не треба хаотично доповнювати новими елементами. З іншого боку, це не перешкоджає формуванню нових галузей законодавства, наприклад, освітнього законодавства. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.publisher |
Публічне право |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
1(33), 2019; |
|
dc.subject |
галузь права |
uk_UA |
dc.subject |
освітнє право |
uk_UA |
dc.subject |
галузь законодавства |
uk_UA |
dc.subject |
юридична наука |
uk_UA |
dc.subject |
навчальна дисципліна |
uk_UA |
dc.title |
Сучасні тренди розвитку освітнього права |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Modern Trends in the Development of Education Law |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |