Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Деревянко, Богдан Володимирович | |
dc.contributor.author | Derevyanko, Bogdan | |
dc.date.accessioned | 2022-07-07T10:09:18Z | |
dc.date.available | 2022-07-07T10:09:18Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Деревянко Б.В. Тенденції розвитку законодавства України про «зелені» тарифи на електричну енергію. Правовий часопис Донбасу. 2020. № 2 (71). С. 62–71. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://repository.ndippp.gov.ua/handle/765432198/257 | |
dc.description.abstract | У статті на основі застосування сучасних методів наукового пізнання проаналізовано думки окремих українських дослідників правового забезпечення функціонування енергетичного ринку України, зокрема його прогресивної частини – сектору «зеленої» енергетики, досліджено окремі норми законів України «Про енергозбереження», «Про альтернативні джерела енергії», постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 725 «Про встановлення «зелених» тарифів на електричну енергію, вироблену генеруючими установками приватних домогосподарств». Виявлено закономірності розвитку законодавства, яким встановлюються «зелені» тарифи на електричну енергію. Зроблено висновок про хаотичність розвитку законодавства про «зелену» енергетику. В цілому підтримано державну політику, спрямовану на поступове зниження «зелених» тарифів, що зараз є найвищими серед держав Європи. Підтримано і політику диференціації «зелених» тарифів залежно від джерела енергії, що генерується. Запропоновано напрям коригування законодавства у бік його розширення за рахунок встановлення тарифів на енергію, отриману від міні-гідроелектростанцій, від станцій, що акумулюють енергію припливів та відливів, теплову енергію землі тощо. Визначено напрями тактичного і стратегічного коригування «зелених» тарифів. Перше має спрямовуватися на диференціацію «зелених» тарифів на користь енергоустановок нових для України типів та поступового зниження тарифів для систем, що генерують енергію сонця та вітру. Друге має спрямовуватися на поступове зниження усіх «зелених» тарифів, що повинні зупинитися на економічно обґрунтованому рівні, нижчому від тарифів на електроенергію для населення. | uk_UA |
dc.description.abstract | Modern scientific methods were used in the article to analyze the opinions of some Ukrainian researchers on the legal support of the functioning of the energy market of Ukraine, in particular its progressive part – the green energy sector; to study certain provisions of the laws of Ukraine “On Energy Saving”, “On Alternative Energy Sources”, the decree of the National Commission for State Regulation of Energy and Public Utilities of Ukraine No. 725 “On Establishing Green Tariffs for Electrical Energy Produced by Generating Plants of Private Households”. The features of the development of legislation regulating the green tariffs for electrical energy have been revealed. It is concluded that the development of legislation on green energy is chaotic. In general, state policy aimed at the gradual reduction of green tariffs, which are currently the highest among European countries, is supported. The policy of differentiating green tariffs depending on the source of generated energy has been supported. The direction of adjusting legislation towards its expansion due to the establishment of tariffs has been proposed for energy generated by mini hydropower plants, from stations accumulating tidal energy, thermal energy of the earth, etc. The areas for tactical and strategic adjustment of green tariffs have been determined. The first one (tactical adjustment) should be aimed at differentiating green tariffs in favor of power plant types that are new for Ukraine and gradually reducing tariffs for systems generating solar and wind energy. The second one (strategic adjustment) should be aimed at the gradual reduction of all green tariffs that should stay at an economically sound level below the tariffs for electricity for the population. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Кривий Ріг: Донецький юридичний інститут МВС України | uk_UA |
dc.subject | енергозбереження | uk_UA |
dc.subject | електрична енергія | uk_UA |
dc.subject | альтернативні джерела енергії | uk_UA |
dc.subject | «зелений» тариф | uk_UA |
dc.subject | домогосподарство | uk_UA |
dc.subject | енергія вітру | uk_UA |
dc.subject | енергія сонячного випромінювання | uk_UA |
dc.subject | енергоустановки | uk_UA |
dc.subject | energy saving | uk_UA |
dc.subject | electrical energy | uk_UA |
dc.subject | alternative energy sources | uk_UA |
dc.subject | "green" tariff | uk_UA |
dc.subject | household | uk_UA |
dc.subject | wind power | uk_UA |
dc.subject | solar power | uk_UA |
dc.subject | power plants | uk_UA |
dc.title | Тенденції розвитку законодавства України про «зелені» тарифи на електричну енергію | uk_UA |
dc.title.alternative | Trends in the development of Ukrainian legislation on "green" electricity tariffs | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |